Nowa siedziba KIRP

0

Krajowa Izba Radców Prawnych zakupiła lokal biurowy przy ul. Powązkowskiej 15 w Warszawie z przeznaczeniem na nową siedzibę. 17 kwietnia Prezes KRRP Maciej Bobrowicz oraz członkowie Prezydium – Wiceprezesi KRRP Zbigniew Tur, Leszek Korczak i Michał Korwek, a także Sekretarz KRRP Elwira Szurmińska-Kamińska podpisali akt notarialny. 

fot. Home&Office

Nowy lokal ma powierzchnię 680 m2i mieści się na pierwszym piętrze pięciopiętrowego biurowca na warszawskim Żoliborzu. Do dyspozycji KIRP będzie osiem miejsc garażowych. Lokalizacja biurowca zapewnia dobrą komunikację – położony jest niedaleko trasy S8, a przed wejściem znajduje się przystanek autobusowy. 

Zgodę na zakup lokalu przy ul. Powązkowskiej 15 z przeznaczeniem na siedzibę KIRP za kwotę 5,4 mln zł wyraziła Krajowa Rada Radców Prawnych na mocy uchwały nr 113/X/2018 r.

fot. Home&Office

– Od wielu lat dyskutowaliśmy o potrzebie zakupu siedziby dla KRRP. Podobne mają inne samorządy i nasze izby radcowskie. Koszt wynajmu obecnej, niepewność co do stabilnego kursu walut oraz symulacja zysków i strat skłoniła nas do podjęcia decyzji o jej zakupie. Przemawiały za tą decyzją znaczne koszty wynajmu obecnej siedziby, chęć zlokalizowania w jednym miejscu wszystkich agend samorządu oraz optymalizacja wydatków. Nie szukaliśmy drogiej lokalizacji. Postawiliśmy na praktyczność, łatwość komunikacji oraz współczynnik ceny do powierzchni. Te czynniki skłoniły nas do dokonania tego racjonalnego zakupu. Warto dodać, że zakup sfinansowaliśmy w całości ze środków KRRP – powiedział Maciej Bobrowicz, Prezes KRRP.

fot. Home&Office

Obecnie koszty wynajmu dwóch lokali na potrzeby KIRP – biura głównego w Alejach Ujazdowskich 41 oraz siedziby Wyższego Sądu Dyscyplinarnego i Głównego Rzecznika Dyscyplinarnego w Alejach Ujazdowskich 18 – miesięcznie wynoszą (bez opłat za energię elektryczną) ok. 68 tys. zł (koszt waha się w zależności od kursu euro). Oznacza to, że w ciągu zaledwie siedmiu lat na wynajem samorząd wydałby kwotę ponad 5,6 mln zł, czyli więcej niż kosztuje zakupiona siedziba. Nowy lokal stanowi majątek własny KIRP, którym przyszłe kadencje będą mogły swobodnie dysponować.

– Kwestią budzącą wątpliwości w czasie negocjacji kupna lokalu było opuszczenie go przez wszystkich dotychczasowych najemców w momencie zakupu przez KIRP. Zawarliśmy z najemcami porozumienie o przymusowej egzekucji w przypadku, gdyby nie opuścili pomieszczeń do dnia rozwiązania umowy najmu, czyli do 15 października. Dzięki temu porozumieniu zyskamy czas na niezbędną adaptację powierzchni na potrzeby KIRP przed przeprowadzką – podsumował Leszek Korczak, Wiceprezes KIRP prowadzący negocjacje. Przeprowadzka do nowego biura planowana jest w styczniu 2020 r.