Obalamy stereotypy związane z naszym zawodem

0
Prezes Krajowej Rady Radców Prawnych Włodzimierz Chróścik Fot. Piotr Gilarski

Rozmowa z Prezesem Krajowej Rady Radców Prawnych Włodzimierzem Chróścikiem.

KIRP realizuje kolejną odsłonę kampanii promocji zawodu radcy prawnego. Czy to oznacza, że pierwsza jej część nie zadziałała wystarczająco skutecznie?

Wręcz przeciwnie! Pierwsza edycja kampanii przyniosła bardzo dobre rezultaty, które widzieliśmy w badaniach odbiorców, dlatego też postanowiliśmy kontynuować nasze działania. W tego typu długofalowych działaniach komunikacyjnych ciągłość jest kluczowa. Musimy nieustannie pracować nad poprawą rozpoznawalności zawodu radcy prawnego i jego kompetencji. Obalamy również stereotypy związane z naszym zawodem i pokazujemy, że warto korzystać z pomocy profesjonalnego pełnomocnika, zamiast starać się rozwiązać problemy prawne samodzielnie. Dzięki temu podnosimy też świadomość prawną obywateli naszego kraju. Ponadto kontynuacja kampanii to także dobra i oszczędna inwestycja, bo wykorzystujemy kreacje przygotowane wcześniej. Tak więc koszty są znacznie niższe, a efekty co najmniej równie dobre.

Skąd pomysł, by tym razem emitować również spoty radiowe?

Reklama radiowa jest bardzo efektywna pod względem stosunku kosztów do skuteczności. Radio to medium, które pozwala na elastyczne dostosowanie pór emisji do pory dnia i zwyczajów konsumenckich, które w przypadku słuchalności stacji radiowych są dość stałe. Dzięki temu możemy dotrzeć do osób, które rzadziej korzystają np. z telewizji, a także przypomnieć o naszej kampanii tym, którzy już zetknęli się z nią gdzieś indziej. Poza tym to dość innowacyjne podejście w przypadku kampanii zawodów zaufania publicznego – dotąd rzadko wykorzystywano to medium, a szkoda, bo ma ogromny potencjał. Tym razem efektywnie  z niego korzystamy.

Czy pojawiły się już jakieś informacje zwrotne w sprawie tej kampanii? Zarówno ze strony klientów, jak i samych radców prawnych? Tak, i muszę przyznać, że jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co słyszymy. Z osobistych rozmów z wieloma koleżankami i kolegami wiem, że podoba im się nasza kampania, jest ich zdaniem jasna i zrozumiała, a spoty skupiają się na najważniejszych aspektach decyzji o skorzystaniu z profesjonalnej pomocy prawnej. W związku z tym zachęcam do włączania się w naszą kampanię – wiem, że niektóre izby okręgowe aktywnie promują nasze kreacje, za co jestem wdzięczny, i pozostałych zachęcam do tego samego. Zwracam też uwagę, że izby mogą intensyfikować efekty kampanii przez dodatkowy zakup mediów w danym regionie, co jest świetnym rozwiązaniem już wdrażanym przez niektóre izby. Dodatkowo zachęcamy samych radców prawnych i aplikantów radcowskich do udostępniania naszych materiałów na swoich profilach w mediach społecznościowych. W ten sposób nie tylko zwiększamy zasięg kampanii, ale też poszerzamy krąg ludzi, którzy znają nasz zawód i rozumieją jego wagę.