KAMPANIA PROMOCJI ZAWODU RADCY PRAWNEGO W INTERNECIE, TELEWIZJI, RADIU I POCIĄGACH

0

Trwa tegoroczna odsłona kampanii promocji zawodu pod hasłem „Problemy prawne? Nie szukaj ucieczki, szukajradcy.pl” zainicjowana przez Krajową Izbę Radców Prawnych. Od 8 maja w Internecie, a 15 maja w telewizji, radiu i pociągach dalekobieżnych można zobaczyć i usłyszeć spoty promocyjne zachęcające do korzystania z usług radcy prawnego.

Celem kampanii jest poprawienie wśród Polaków rozpoznawalności zawodu radcy prawnego i zbudowanie wizerunku radcy jako godnego zaufania eksperta w różnych dziedzinach prawa. Radca ma być postrzegany jako solidne wsparcie, którego nie trzeba się bać, jako ten, który pomoże rozwiązać każdy problem prawny i z którego usług warto korzystać cały czas, a nie tylko w sytuacji kryzysowej. Spoty opierają się na promocji ogólnopolskiej wyszukiwarki szukajradcy.pl i zachęcają do korzystania z niej.

Radca prawny rozwiąże problem

Wyszukiwarka szukajradcy.pl to narzędzie, które pozwala łączyć radców prawnych z potencjalnymi klientami. Od połowy maja 2022 r. dzięki działaniom KIRP jest dostępna dla wszystkich radców prawnych w Polsce. Wyszukiwarka stanowi dla klientów znakomite źródło informacji przy poszukiwaniu zawodowego pełnomocnika. W pierwszej kolejności radcowie prawni tworzą w niej swoje zawodowe profile – wizytówki. Z kolei potencjalni klienci znajdują w wyszukiwarce wizytówki radców prawnych, wpisując w odpowiednie okno słowa kluczowe, takie jak np. miejscowość czy specjalizacja. W wynikach wyszukiwania klientowi wyświetlają się pasujące sylwetki radców prawnych, którzy mogą pomóc rozwiązać jego problem prawny.

Kampania promocji ma przyczynić się do zmiany stereotypowego myślenia Polaków, którzy, stając przed problemem prawnym, wychodzą z założenia, że dadzą sobie radę bez pomocy prawnika. Tymczasem skorzystanie z usług radcy prawnego, który oferuje bezpieczną i skuteczną pomoc prawną, to najlepsze rozwiązanie problemów prawnych. A przecież każdy wie, że zamiast szukać ucieczki od problemów, lepiej szukać rozwiązań. Sprawy karne, kredyty, rozwody, sprawy spółki, wierzytelności czy skomplikowane umowy – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach kampanii promocji zawodu radcy prawnego.

Spot obejrzy 18 mln Polaków

Tegoroczna kampania wykorzystuje znany już spot promocyjny, który został użyty na potrzeby kampanii mediowej w 2022 r.
Nowością w tym roku jest kampania w stacjach radiowych, do której zostały wykreowane nowe spoty. Film promocyjny oraz spoty
radiowe na zlecenie KIRP stworzyły agencje Performance Labs sp. z o.o. i 81/82.

Emisja spotów potrwa w internecie do 31 lipca, a następnie od 1 września do 31 października. W telewizji (stacje tematyczne Grupy TVN i Grupy Polsat) spoty wyświetlane były od 15 do 28 maja, a w drugiej fali kampanii zobaczymy je również na jesieni – od 11 do 24 września. Kampania w radiu (stacje RMF FM i TOK FM) także trwała od 15 do 28 maja, a w drugiej fali spoty będą emitowane od 11 do 30 września. Z kolei w pociągach dalekobieżnych film promocyjny oglądaliśmy na ekranach LED od 15 do 
31 maja, ale można go będzie zobaczyć również na początku wakacji – od 1 do 15 lipca – oraz na jesieni – od 15 do 30 września.

Szacuje się, że tegoroczna kampania promocji zawodu dotrze do ok. 18 mln Polaków w wieku 18–65 lat.

Spot promujący zawód radcy prawnego można obejrzeć także na kanale YouTube KIRP: