mLegitymacja radcy prawnego i aplikanta radcowskiego już dostępna

0

Od połowy marca mLegitymacja dla radców prawnych i aplikantów radcowskich jest już dostępna w usłudze mObywatel (najnowsza wersja 4.28.0). Zachęcamy do korzystania z mLegitymacji, dzięki której można potwierdzić swoje uprawnienia do wykonywania zawodu.

Korzystanie z mLegitymacji w ramach publicznej aplikacji mobilnej mObywatel jest możliwe dzięki wymianie informacji dotyczących statusu zawodowego radców prawnych oraz statusu aplikantów radcowskich między aplikacją mobilną mObywatel a elektronicznym systemem KIRP.

Legitymacja elektroniczna jest dostępna na systemach iOS i Android. Po dodaniu dokumentu do aplikacji możliwe będzie posługiwanie się nim również w trybie offline.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Nie widzę dostępnej funkcji mLegitymacji radcy prawnego i aplikanta radcowskiego, co mogę zrobić?

Niezbędne jest zainstalowanie najnowszej wersji mObywatela (4.28.0). Jeżeli nie ma możliwości aktualizacji pobrania wersji 4.28 aplikacji mObywatel z App Store, należy postępować zgodnie z poniższym:

Wejdź do przeglądarki internetowej na swoim telefonie i wpisz -> mObywatel 2.0 App Store.
Zobaczysz ikonę aplikacji mObywatel.
Naciśnij przycisk ZAINSTALUJ.
Zostaniesz przekierowany do App Store na swoim urządzeniu.
Naciśnij przycisk OTWÓRZ, zostaniesz przekierowany do najnowszej wersji aplikacji mObywatel.
Zaloguj się.

W przypadku użytkowników posiadających system Android należy poczekać na udostępnienie aktualizacji aplikacji mObywatel przez Sklep Play (Google).

Czy muszę posiadać ważną legitymację tradycyjną, aby korzystać z mLegitymacji?

Tak, korzystanie z mLegitymacji w aplikacji mObywatel będzie warunkowane posiadaniem ważnej wersji legitymacji tradycyjnej (podobnie jak to ma miejsce w przypadku dowodu osobistego).

Moja legitymacja tradycyjna jest nieaktualna, czy mogę ją zastąpić legitymacją elektroniczną?

Osoby, które nie posiadają legitymacji tradycyjnej, a także te, których legitymacje są nieaktualne lub unieważnione, nie będą mogły skorzystać z elektronicznego odpowiednika w aplikacji mObywatel.

Dlaczego zdjęcie w mLegitymacji różni się od zdjęcia w legitymacji tradycyjnej?

Zdjęcie do mLegitymacji jest pobierane z Rejestru Dowodów Osobistych, co oznacza, że jest takie samo jak zdjęcie, które mamy w dowodzie osobistym.

Co w przypadku, kiedy pojawiają się problemy z weryfikacją danych?

Prosimy o kontakt z właściwą OIRP w celu sprawdzenia prawidłowości wprowadzonych danych.

Mam ważną legitymację tradycyjną i ważną aplikację mObywatel i nie mam dostępu do mLegitymacji. Co mogę zrobić?

Jeśli posiadasz ważny dokument i ważną aplikację mObywatel, również skontaktuj się z właściwą OIRP.