V Pomorski Ogólnopolski Rajd Pieszy Radców Prawnych – Dębki 7-10 czerwca 2018 R.

V Pomorski Ogólnopolski Rajd Pieszy Radców Prawnych okazał się bardzo udany i wyjątkowy. Dopisało właściwie wszystko: wspaniali uczestnicy, położony kilkadziesiąt metrów od morza ośrodek, dużo słońca, piękne nadmorskie krajobrazy.
Piesze, nadmorskie spotkania radców prawnych z całej Polski to pomysł dziekana Rady Okręgowej Izby Rad-ców Prawnych w Gdańsku Jerzego Moska. W tym roku rajd cieszył się wielkim powodzeniem, odnotowaliśmy rekordową frekwencję.
Tegoroczny Pomorski Rajd Pieszy odbył się w Dębkach. Jest to letnisko położone w gminie Krokowa, nad Morzem Bałtyckim, znane z pięknej plaży oraz z uroków wpływającej nieopodal do morza rzeki Piaśnica. Bazą noclegowo-wypadową był ulokowany blisko linii brzegowej pensjonat Baracuda.
Pierwszego dnia wybraliśmy się na wycieczkę z Dębek do Białogóry (ok. 10 km) z udziałem przewodnika. Trasa wiodła częściowo przez nadmorskie lasy, ale głównie urokliwą, szeroką plażą, pełną odbijającego się w piasku słońca. Ruszyliśmy żwawo, choć jak to zwykle bywa, uformowała się tzw. czołówka, grupa pościgowa i ci spokojnie spacerujący. Z uwagi na wysoką temperaturę, ale też i piękno bałtyckiej plaży, grupa urządziła sobie półgodzinny odpoczynek. Przejrzyste powietrze, błękit morza przechodzący w zieleń, cisza i spokój tak udzieliły się wycieczce, że trudno było wstać i kontynuować wyprawę. Jednak szybko wróciliśmy do regular-nego tempa i już wkrótce byliśmy w Białogórze. Tam czekał na nas autobus, którym pojechaliśmy wokół Jezio-ra Żarnowieckiego, odwiedzając po drodze wieżę widokową w Gniewinie (wspaniałe widoki na okolicę!), a także największą w kraju elektrownię szczytowo-pompową.
Drugiego dnia rajdu organizatorzy zaplanowali spływ kajakowy. Rzeka bardzo czysta, wijąca się powoli w kierunku Morza Bałtyckiego, nie stanowiła może wyzwania dla doświadczonych kajakarzy, niemniej wszyst-kim dała cenne chwile aktywnego wypoczynku, a o to na naszych rajdach chodzi. Popołudnie spędziliśmy leniwie na plaży.
Wieczorem czekały na nas kolacja, pożegnalny grill i świadomość, że to, co piękne, szybko przemija.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w rajdzie. Mamy nadzieję, że aktywnie wypoczęliście. Tym, którzy nie byli, mówimy hmm? może będzie okazja w przyszłym roku.
Dziękujemy również Krajowej Radzie Radców Prawnych za dofinansowanie organizowanej przez nas imprezy.