OIRP w Warszawie prowadzi kampanię wizerunkową zawodu

0

Pod koniec października br. Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie rozpoczęła realizację nowej kampanii wizerunkowej, promującej zawód radcy prawnego. Kampania informuje o uprawnieniach radców i zachęca do prewencyjnego korzystania z usług radców prawnych w problematycznych sytuacjach zawodowych i prywatnych. Promuje również wyszukiwarkę www.szukajradcy.pl. To pierwsza tak nowoczesna i korzystająca z tak licznych kanałów dotarcia kampania izby radcowskiej w Polsce.

Kampania ma charakter edukacyjny i promocyjny – przypomina potencjalnym klientom radców prawnych o tym, w jakim zakresie pomocny może być radca i jakie są jego uprawnienia. W ramach kampanii przygotowano kilka różnych kreacji, prezentujących sytuacje wymagające profesjonalnej pomocy prawnej, np. wynajem mieszkania, spór z nieuczciwym kontrahentem, problematyczna reklamacja czy kłopot ze świadczeniem alimentacyjnym. Przekaz kampanii podkreśla zalety prewencyjnego korzystania z usług radcy prawnego – dlatego każdej kreacji towarzyszy zdanie „Zanim dostaniesz taką wiadomość, znajdź radcę prawnego”.

W tym kontekście OIRP w Warszawie zachęca w kampanii do korzystania z autorskiej wyszukiwarki www.szukajradcy.pl. Wyszukiwarka działa już od kilku lat i jest wygodnym narzędziem dla każdego, kto w Warszawie i okolicach potrzebuje profesjonalnej pomocy prawnej. Aby taką pomoc odnaleźć, wystarczy otworzyć wyszukiwarkę, zaznaczyć w niej żądaną dziedzinę prawa oraz odległość od naszego miejsca zamieszkania lub pracy, a wyszukiwarka wskaże nam radców prawnych – specjalistów w danej dziedzinie, znajdujących się najbliżej. Wyszukiwarka opiera się na ciągle rosnącej bazie danych – każdy radca prawny zrzeszony w OIRP w Warszawie może się w niej zarejestrować i ułatwić odnalezienie swoich usług potencjalnym klientom.

Dwie założone grupy docelowe kampanii to osoby fizyczne oraz mali i średni przedsiębiorcy, mieszkający i działający na terenie Warszawy i Mazowsza (obszarze działania OIRP w Warszawie). Z badań, ale i codziennych obserwacji wiemy, że to grupy, które ciągle zbyt rzadko korzystają z profesjonalnej pomocy prawnej, a do radcy trafiają wtedy, gdy bywa już za późno na skuteczną pomoc.

Kampania Izby warszawskiej będzie obecna zarówno w mediach tradycyjnych, jak i internetowych. Materiały kampanii są prezentowane w warszawskich autobusach, tramwajach, w metrze, na bilbordach w różnych lokalizacjach w Warszawie i innych miastach regionu, a także w radiu, regionalnej prasie drukowanej oraz na portalach internetowych. To pierwsza tak nowoczesna i korzystająca z tak licznych kanałów dotarcia kampania izby radcowskiej w Polsce. Będzie ona dodatkowo wyraźnie widoczna na wewnętrznych kanałach Izby – profilach w mediach społecznościowych, stronie internetowej czy w newsletterze.

Szeroki zakres kampanii, na jaki się zdecydowała się Izba warszawska, wynika z chęci dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów radców prawnych w Warszawie i regionie. Mierzymy się z dużym wyzwaniem uświadamiania Polakom, kim jest radca prawny i jak bardzo pomocny może być w różnych życiowych sytuacjach, dlatego wybraliśmy dość prosty, komunikatywny przekaz i różne kanały dotarcia, zapewniające kontakt ze zróżnicowanymi grupami odbiorców.

Pierwsza odsłona kampanii potrwa do końca grudnia br. W roku 2018 OIRP w Warszawie planuje kolejne działania promocyjne, powiązane koncepcyjnie i tematycznie z obecnie realizowaną kampanią.

 

Włodzimierz Chróścik, Dziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie

Ze względu na to, że kampania ma ważny wymiar edukacyjny, zwracamy w niej również uwagę na kompleksowość profesjonalnej pomocy prawnej. Podkreślamy, że radca prawny, pomagający nam w trudnej sytuacji, stworzy plan działania, wskaże potencjalne ryzyka, przedstawi najlepsze rozwiązania, będzie reprezentował nas w sądzie. Chcemy również walczyć z mitem drogich usług prawnych, dlatego mówimy w naszych kreacjach o tym, że radca prawny to profesjonalista, któremu można zaufać i który także świadczy usługi w przystępnych cenach. Mamy nadzieję, że ta kampania pomoże nam w budowaniu świadomości prawnej Polaków