Legal design z perspektywy radcy prawnego, jak budować przewagę konkurencyjną dzięki social mediom oraz skuteczny i prosty język komunikacji w relacji klient–zespół–instytucje to tematy konferencji „Właściwa komunikacja w branży prawnej jako warunek sukcesu – klient–zespół–instytucje”, która odbyła się 29 marca br.
Staramy się wychodzić naprzeciw radcom prawnym i ułatwiać im wykonywanie zawodu. Nie zapominamy, że świat się zmienia i w naszej pracy dominują nowoczesne narzędzia, które stale chcemy wam przybliżać. Dziękuję bardzo Komisji Wspierania Rozwoju Zawodowego za zorganizowanie tego spotkania – powiedział Prezes KRRP Włodzimierz Chróścik na rozpoczęcie konferencji.
Konferencję poprowadził mecenas Piotr Kamiński – radca prawny, członek KRRP oraz Komisji Wspierania Rozwoju Zawodowego KIRP. Zaproszeni prelegenci r. pr. Rafał Lorent, r. pr. Maria Kobryń i r. pr. Tomasz Palak, pokazywali, jak radca prawny może skutecznie informować o swoich usługach i wyróżnić się na tle konkurencji.
Mec. Rafał Lorent (OIRP w Warszawie, specjalista w dziedzinie ochrony danych osobowych i prywatności oraz prawie nowych technologii, członek Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych Osobowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w specjalistycznych kancelariach polskich i międzynarodowych. Legal designem oraz prostym językiem zajmuje się od 2019 r.) podczas swojego wykładu przedstawił podstawowe założenia legal designu oraz zaprezentował praktyczne przykłady zastosowania tego podejścia do prawa. Uczestnicy konferencji dowiedzieli się także, jak radca prawny może wykorzystać narzędzia legal designu w świadczeniu pomocy prawnej.
Z wykładu mec. Marii Kobryń (OIRP w Warszawie, MBA, partner zarządzający w Blueshell Legal – warszawskiej butikowej kancelarii. Od 2021 r. publikuje treści prawno-biznesowe na platformie TikTok jako @mecenas od biznesu, wielokrotny gość podcastów biznesowych, konferencji naukowych i biznesowych) uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się: jakie media społecznościowe mogą pomóc prawnikom, jak wykorzystać media społecznościowe do promocji swojej kancelarii, czego unikać, wykorzystując media społecznościowe do promocji kancelarii, czego oczekują odbiorcy od prawnika. Jak powszechnie wiadomo, prawnicy nie mają opinii najłatwiejszych do zrozumienia. Nie wzięło się to znikąd. I oczywiście nieraz nasz precyzyjny język jest potrzebny (przecież „zwłoka” i „opóźnienie” to nie to samo), ale czasem może szkodzić. Mecenas Tomasz Palak (OIRP w Gdańsku, prelegent, autor artykułów na tomaszpalak.pl i w prasie, a także książki „Internet a prawo – jak się nie potknąć?”. Siedmiokrotnie na podium konferencji „I Love Marketing”, wykładowca WSB, WSAiB, WSEI i UTH) opowiedział o tym, jak ten język uprościć