Od początku X kadencji Krajowa Rada Radców Prawnych położyła silny akcent na promocję zawodu radcy prawnego i nową jakość w zewnętrznej aktywności komunikacyjnej. Materiały promocyjne w blokach reklamowych największych stacji informacyjnych, teksty redakcyjne o działaniach samorządu radców prawnych, a także skokowy wzrost ?obserwujących? w mediach społecznościowych ? to najważniejsze działania w tej kadencji.
Od końca 2016 r. media elektroniczne szeroko informowały o działaniach podejmowanych przez organy KRRP. Portale www.prawnik.pl, www.gazetaprawna.pl i www.rp.pl, www.bankier.pl, www.tvn24.pl oraz www.tvn24bis.pl wielokrotnie publikowały artykuły o działaniach KRRP, stanowiskach Prezydium i KRRP dotyczących praworządności. Prezes oraz członkowie Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych byli obecni w stacjach radiowych TOK FM, RMF FM, Radio Zet, a także w programie telewizyjnym ?Fakty po Faktach? w TVN24.
Promocja w TV
Kolejną aktywnością komunikacyjną jest przemyślana strategia obecności w telewizji, gdzie od 2017 r. emitujemy kampanie promujące zawód radcy prawnego. W maju i wrześniu 2017 r. można było obejrzeć spoty promocyjne. Emisje odbywały się w porannym i popołudniowo-wieczornym prime time, przed najważniejszymi programami stacji TVN24. Z informacji uzyskanych od nadawcy wynika, że kampanię tę zobaczyło przynajmniej raz 4,7 mln widzów.
W tym samym roku w lipcu w czasie protestów związanych ze zmianami w systemie sądownictwa KRRP także zaistniała w stacjach informacyjnych, akcentując swoje stanowisko. 13 lipca Maciej Bobrowicz, Prezes KRRP, w programie ?Wstajesz i Wiesz? w TVN24 mówił o wpływie zmian w sądownictwie na niezależność pełnomocników. Tego samego dnia był również gościem Polsat News.
Lipiec to także czas Łańcucha Światła przed gmachem Sądu Najwyższego w Warszawie. Byliśmy zarówno pod budynkiem SN na placu Krasińskich, jak i w mediach ? udzielaliśmy wywiadów telewizyjnych i prasowych, komentowaliśmy bieżące wydarzenia, a dzięki aktywności na portalu Facebook dotarliśmy po raz pierwszy do ponad miliona odbiorców.
Sukcesem komunikacyjnym był również współorganizowany przez KRRP Kongres Prawników Polskich, który odbył się w 2017 r. w Katowicach. Przyciągnął on wyjątkową uwagę mediów.
Najnowsza kampania telewizyjna promująca zawód związana była ze 100-leciem odzyskania przez Polskę niepodległości. Dotarła ona do ponad 3,5 mln widzów TVN24: reklamę każda osoba widziała średnio trzy razy (współczynnik OTS). Z kolei emisja w TVP Info trafiła do 9 301 853 osób.
Ostatni kadr spotu pokazywał adres www.rejestrradcow.pl. Po każdorazowej emisji notowano wzrost liczby osób szukających informacji o radcy prawnym na tej stronie o około 120% w stosunku do dni, w których emisje nie były prowadzone.
Kampania wizualna
W ramach podejmowanych działań wizerunkowych prowadzimy silną kampanię wizualną łączącą różne grupy społeczne, a jej graficznym łącznikiem jest niebieska wstążka, którą publikujemy na łamach prasy oraz w social mediach.
Media społecznościowe
Jesteśmy aktywni na Facebooku. Rozpoczęliśmy z poziomu 1082 osób śledzących informacje publikowane na profilu Krajowej Rady Radców Prawnych, by dojść do 28,5 tys. Warty zaznaczenia jest fakt, iż w lipcu 2017 r. zanotowaliśmy największe zasięgi. Informacje publikowane za pomocą profilu w mediach społecznościowych po raz pierwszy dotarły do ponad miliona osób!
Z kolei stworzona przez Centrum Prasowe KRRP grafika z hasłem ?Wolność jest rzeczą bezcenną? dotarła do 120 005 osób, pobudziła 2,7 tys. działań, zaś 806 osób udostępniło ją na swoich profilach na Facebooku.
KRRP w prasie
W działaniach wizerunkowych KRRP prasa nadal odgrywa dużą rolę. Na łamach dzienników publikowaliśmy stanowiska Prezydium KRRP i całej KRRP oraz Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji, dotyczące choćby poselskiego projektu ustawy o Sądzie Najwyższym (druk sejmowy nr 1727).
Najnowszą aktywnością komunikacyjną jest cykl debat pod wspólnym tytułem ?Przy kawie. Rozmowy radców prawnych?. Jest to cykl dyskusji online na tematy ważne dla samorządu radcowskiego. Patronem medialnym wydarzenia jest dziennik ?Rzeczpospolita?. Debaty emitowane są na żywo na kanale KRRP na YouTube oraz na stronie WWW dziennika ?Rzeczpospolita?. Do tej pory debaty obejrzało ponad 4 tys. osób. To tylko najważniejsze działania promocyjne i komunikacyjne Krajowej Rady Radców Prawnych. Każdy miesiąc przynosi nowe pomysły, o których będziemy informować w ?Radcy Prawnym?.?