Jesteśmy na Instagramie! Nowy rozdział w promocji zawodu radcy prawnego

0

Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. W Polsce mamy już 28 mln aktywnych użytkowników i wciąż ich przybywa. Dane z raportu „Digital 2024” wskazują na kolejny wzrostowy rok z rzędu. Tylko między 2023 a 2024 r. liczba użytkowników mediów społecznościowych w Polsce wzrosła o 400 tys. Aby dotrzeć z informacją o radcach prawnych do jeszcze większej grupy odbiorców, 14 maja Krajowa Izba Radców Prawnych uruchomiła oficjalny profil na Instagramie – @radcowie_prawni_.

Ten krok to odpowiedź na zmieniające się potrzeby i zachowania interesariuszy, którzy coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych do zdobywania wiedzy i informacji. Na koncie radczynie prawne i radcowie prawni tłumaczą w przystępny sposób zawiłości prawne, czyniąc prawo bardziej zrozumiałym dla szerokiego grona odbiorców.

Zwiększenie zasięgów działań komunikacyjnych KIRP

Jedną z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych oprócz YouTube wciąż pozostaje Facebook, który na początku 2024 r. miał w Polsce ok. 17 mln użytkowników. Warto jednak zauważyć, że jeszcze w 2022 r. liczba użytkowników wynosiła ok. 18 mln. Dokąd udał się ten milion internautów? Naturalnym procesem jest zmiana preferencji użytkowników w miarę rozwoju technologii i pojawiania się nowych trendów w świecie cyfrowym. Facebook mimo swoich licznych zalet musi stale konkurować z nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami, które lepiej odpowiadają na zmieniające się potrzeby i oczekiwania użytkowników. Jednym z portali zyskującym coraz większą popularność w Polsce jest Instagram.

Instagram jako jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych umożliwia dotarcie do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. Na początku 2024 r. społeczność Instagrama liczyła w Polsce ok. 11 mln aktywnych użytkowników. Krajowa Izba Radców Prawnych, wykorzystując potencjał tej aplikacji, może znacząco zwiększyć zasięgi swoich działań komunikacyjnych. Dzięki atrakcyjnym, wizualnym treściom – zdjęciom, infografikom i filmom – radcowie prawni mają możliwość prezentowania skomplikowanych zagadnień w atrakcyjny i przystępny sposób, co przyciąga uwagę użytkowników i zachęca ich do regularnego odwiedzania profilu.

– Niedawno założony profil na Instagramie stał się kolejnym kanałem komunikacji, z których korzysta Krajowa Izba Radców Prawnych. Samorząd radców prawnych przykłada bowiem istotną wagę do systematycznego przekazywania aktualnych treści i informacji. Niewątpliwie obecny rozwój technologii spowodował, iż najszybszą formą przekazania informacji są media społecznościowe. Krajowa Izba Radców Prawnych korzysta z większości z nich, zaś treści zamieszczane w poszczególnych mediach są tak dobierane, by jak najefektywniej docierały do użytkowników danego kanałuwskazuje Wiceprezes KRRP r. pr.Aleksandra Gibuła, która z ramienia Prezydium KRRP nadzoruje działalność w zakresie promocji zawodu.

Pozyskanie nowych odbiorców i budowanie społeczności

Instagram jest platformą, na której dominują młodsze pokolenia, często niekorzystające z innych mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy X. Dzięki obecności na Instagramie KIRP ma szansę dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów, którzy do tej pory nie mieli styczności z działalnością Izby. Zwiększenie obecności w różnych kanałach komunikacji pozwala na lepsze dostosowanie przekazu do specyfiki odbiorców, co jest kluczowe dla skutecznej promocji zawodu radcy prawnego. Tylko w ciągu ostatnich 30 dni profil @radcowie_prawni_ Krajowej Izbie Radców Prawnych dotarł do 1,9 tys. kont.

Promocja zawodu radcy prawnego

Jednym z głównych celów prowadzenia profilu na Instagramie jest promocja zawodu radcy prawnego oraz budowanie zaufania do przedstawicieli tej profesji. Regularne publikacje, w których radcowie prawni dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, pozwalają na zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej roli radców prawnych oraz korzyści płynących z ich usług. Transparentność i otwartość w komunikacji sprzyjają budowaniu zaufania wśród potencjalnych klientów. Konto
@radcowie_prawni_ stanowi także ważny kanał promocji wyszukiwarki szukajradcy.pl, która umożliwia łatwe znalezienie radcy prawnego w całej Polsce. Dzięki regularnym postom informacyjnym i edukacyjnym użytkownicy Instagrama mogą dowiedzieć się o istnieniu tej platformy, jej funkcjonalnościach i korzyściach płynących z jej wykorzystania. Promocja szukajradcy.pl na Instagramie przyczynia się do zwiększenia liczby użytkowników wyszukiwarki i liczby zapytań kierowanych do radców prawnych.

Podsumowanie

Uruchomienie profilu @radcowie_prawni_ na Instagramie to strategiczny krok Krajowej Izby Radców Prawnych w kierunku nowoczesnej, efektywnej komunikacji z interesariuszami, w tym z potencjalnymi klientami. Dzięki tej inicjatywie KIRP ma szansę na zwiększenie zasięgów swoich działań, pozyskanie nowych odbiorców, jeszcze silniejszą promocję zawodu radcy prawnego, informowanie o dostępnych usługach, budowanie zaangażowanej społeczności oraz promocję szukajradcy.pl. Instagram staje się ważnym narzędziem w rękach radców prawnych, umożliwiającym efektywną komunikację w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych. n

Dział Komunikacji

Czytaj także: Aktywność radcy w social mediach a zasady etyki zawodowej, s. 34–35.