„Problemy prawne? Nie szukaj ucieczki, szukajradcy.pl” – pod takim hasłem 26 czerwca ruszyła pierwsza na tak dużą skalę kampania promocji zawodu radcy prawnego. Filmy zachęcające do korzystania z usług radcy prawnego emitowane są w tv, internecie i pociągach Intercity, a plakaty reklamujące radców widoczne są na billboardach i przystankach we wszystkich miastach – siedzibach okręgowych izb.
Celem kampanii jest zbudowanie wizerunku radcy prawnego jako godnego zaufania eksperta w dziedzinie prawa. Radca ma być postrzegany jako solidne wsparcie, którego nie trzeba się bać, który pomoże w każdej dziedzinie prawa i z którego usług warto korzystać cały czas, a nie tylko w sytuacji kryzysowej. Spoty reklamowe opierają się na promocji ogólnopolskiej wyszukiwarki szukajradcy.pl i zachęcają do korzystania z niej.
Wyszukiwarka szukajradcy.pl to narzędzie, które pozwala łączyć radców prawnych z potencjalnymi klientami. Od połowy maja br. dzięki działaniom KIRP jest dostępne dla wszystkich radców prawnych w Polsce. Wyszukiwarka jest dla klientów znakomitym źródłem informacji przy poszukiwaniu zawodowego pełnomocnika. W pierwszej kolejności radcowie prawni tworzą w niej swoje zawodowe profile ? wizytówki. Z kolei potencjalni klienci znajdują w wyszukiwarce wizytówki radców prawnych, wpisując w odpowiednie okno słowa kluczowe, takie jak np. miejscowość czy specjalizacja. W wynikach wyszukiwania klientowi wyświetlają się pasujące sylwetki radców prawnych, którzy mogą pomóc rozwiązać jego problem prawny.
Rozpoczęta w czerwcu kampania ma przyczynić się do zmiany stereotypowego myślenia Polaków, którzy, stając przed problemem prawnym, wychodzą z założenia, że dadzą sobie radę bez pomocy prawnika, albo sądzą, że usługi prawne są dla nich za drogie. Tymczasem radca prawny to osoba, która oferuje bezpieczną i skuteczną pomoc prawną, to najlepsze rozwiązanie problemów prawnych. A przecież każdy wie, że zamiast szukać ucieczki od problemów, lepiej szukać rozwiązań.
Kampanię reklamową na zlecenie KIRP stworzyła agencja Performance Labs sp. z o.o., we współpracy z agencją 81/82. Krajowa Rada Radców Prawnych uchwałą nr 105/XI/2022 z 11 maja 2022 r. wyraziła zgodę na zawarcie umowy dotyczącej strategii mediowej oraz realizację kampanii promocji zawodu radcy prawnego.
Emisja reklam rozpoczęła się 26 czerwca od kampanii w internecie, filmy reklamowe w telewizji – w kanałach grup TVN oraz Polsat – będą emitowane do 24 lipca, w pociągach Intercity reklamę można oglądać do 15 lipca, do połowy lipca widoczne będą także plakaty na billboardach i przystankach.