Fundacja Polska Bezgotówkowa oferuje przedsiębiorcom oraz osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, w tym prawnikom, notariuszom i księgowym, bezpłatne terminale płatnicze lub dostęp do aplikacji umożliwiającej przyjmowanie płatności bezgotówkowych z telefonu. Przedsiębiorcy, którzy skorzystają z oferty, przez okres 12 miesięcy będą zwolnieni z kosztów obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu na terminal.
Jak wykorzystać potencjał płatności bezgotówkowych i zwiększyć konkurencyjność swoich usług?
Rynek usług prawnych i notarialnych w Polsce jest obecnie wysoce konkurencyjny, a popyt na te usługi – nierównomierny. Przedsiębiorcy starają się go pobudzać, ale nie zawsze dysponują ku temu odpowiednimi narzędziami, zwłaszcza że reklamowanie tego typu usług jest w Polsce zakazane. Jak zatem zwiększyć atrakcyjność i przyciągnąć nowych klientów?
Często zdarza się, że klienci albo nie posiadają gotówki, żeby zapłacić za poradę / usługę, albo proszą o podanie numeru konta, co zdecydowanie wydłuża proces płatności i wymaga dodatkowej kontroli. W ramach Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa można bezpłatnie korzystać z terminala lub terminala w telefonie – nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami po stronie przedsiębiorców. Dzięki temu można zaoferować swoim klientom wybór, a sobie zaoszczędzić czas związany z upominaniem się o płatność. Również klienci pozytywnie reagują na możliwość płacenia bezgotówkowo i chętnie wybierają tę opcję.
Wartość rynku usług prawnych w Polsce szacować można na 10–20 mld zł, co stanowi niecałe 1% PKB[1]. Wraz z rozwojem gospodarczym ich udział systematycznie rośnie. Jeszcze w 2009 r. dane pokazywały, że w ciągu minionych pięciu lat z usług prawniczych korzystało tylko 14% Polaków[2]. W 2019 r. już co piąty Polak w ciągu roku zgłosił się po profesjonalną pomoc do prawnika[3]. Eksperci przewidują dalsze wzrosty w tym obszarze wzorem państw zachodnich i rozwijających się. Potencjał jest duży do zagospodarowania, jednak dla klientów liczą się już nie tylko merytoryczna i profesjonalna porada, ale również wygoda i komfort oferowanych usług.
Dzięki działaniom prowadzonym przez Fundację Polska Bezgotówkowa oraz jej partnerów, z cyfrowych usług finansowych skorzystało do tej pory już prawie 450 tys. podmiotów gospodarczych, u których zainstalowano ponad 600 tys. terminali płatniczych, w tym ponad 5 tys. terminali w telefonie. Na polskim rynku płatności kartowe akceptuje ponad 1,2 mln urządzeń płatniczych. To dwa razy więcej niż 6 lat temu, kiedy startował flagowy Program Fundacji, który zmienił rynek płatności w Polsce. Wśród beneficjentów Fundacji są przede wszystkim mali i średni przedsiębiorcy, ale Program rozszerzył również możliwości dokonywania płatności w urzędach, sądach czy związkach wyznaniowych.
– Małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa z branży prawnej, notarialnej i księgowej doceniają potencjał rozwiązań bezgotówkowych, zwłaszcza wygodę oraz łatwość obsługi płatności, jaką oferują im te rozwiązania. Przykładowo terminal płatniczy w telefonie to aplikacja płatnicza, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą smartfona lub tabletu, na którym zostanie zainstalowana – to oznacza, że właściciel firmy nie musi nawet posiadać dodatkowego urządzenia, a może przyjmować płatności bezgotówkowe. Korzystanie z aplikacji terminala w telefonie jest w pełni bezpieczne i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami dla klienta – może on zapłacić za usługi lub zakupy dowolnym instrumentem, np. kartą, zegarkiem czy telefonem– mówi Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/.
* * *
Fundacja Polska Bezgotówkowa
Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.
[1] https://ine.org.pl/uslugi-prawne-w-polsce/.
[2] https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/114516,tylko-14-proc-polakow-korzysta-z-uslug-prawniczych.html.
[3] https://ine.org.pl/uslugi-prawne-w-polsce/.