Czy zawody zaufania publicznego powinny się reklamować?

Otwarcie zawodów i konkurencja ze strony firm zatrudniających prawników, którzy nie muszą w swojej działalności przestrzegać ustawowych i etycznych zakazów w zakresie informowania czy wręcz reklamowania swojej działalności, to problemy, przed którymi...

Promocja samorządu radców prawnych

Od początku X kadencji Krajowa Rada Radców Prawnych położyła silny akcent na promocję zawodu radcy prawnego i nową jakość w zewnętrznej aktywności komunikacyjnej. Materiały promocyjne w blokach reklamowych największych stacji informacyjnych, teksty...

Działania wizerunkowe okręgowych izb

OIRP w Bydgoszczy Program edukacji prawnej ?Spotkania z radcą prawnym? zorganizowany został we współpracy OIRP w Bydgoszczy i Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w szkołach ponadpodstawowych (wcześniej ponadgimnazjalnych) woj. kujawsko-pomorskiego i kontynuowany jest nieprzerwanie od roku szkolnego 2013/2014. Lekcje prawa...

Z historii poką?tnego doradztwa prawnego

Już w czasach starożytnych wiedziano, że reklama jest dźwignią handlu. W XIX w. podobnie jak dziś rekomendowano produkty i usługi w prasie i nie tylko. Także usługi ?pokątnych? doradców...

Radca prawny w networkingu

Według danych statystycznych ponad połowa radców prawnych wykonuje zawód we własnych kancelariach lub spółkach, a liczba ta rośnie o kilkaset osób rocznie w zestawieniu z pracą na etacie. W związku z powyższym wielu radców prawnych to...

Rośnie świadomość prawna Polaków

Problem ochrony prawnej i usług prawnych staje się dziś bardzo ważny. Polskie społeczeństwo ma tego coraz większą świadomość, ale rzadko sięga po profesjonalną pomoc. Dlaczego? Nowe światło na ten...

Compliance to nie moda

Rozmowa z dr. Robertem Lizakiem, ekspertem Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Instytutu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz United Nations Global Compact Network Poland, współtwórcą nowej ustawy...

Nowe technologie to konieczność

Zdaniem Polskiego Związku Pracodawców Prawniczych wdrażanie nowych technologii przestaje być dla kancelarii ryzykowną koncepcją inwestycyjną a staje się koniecznością. Zwłaszcza gdy klienci wykorzystują je w codziennym życiu i tego samego oczekują...

Sztucznej inteligencji nie można się bać, trzeba ją wykorzystywać

Od kilku lat z zainteresowaniem obserwujemy rozwój naszej cywilizacji ? humanoidy w roli recepcjonistów, roboty patrolujące ulice Ameryki, autonomiczne pojazdy, które już niebawem będą powszechne. Tymczasem gdzieś w tle umykają nam...

?Nowoczesne prawo autorskie 2019? ? XIX krakowska konferencja

W jakim kierunku powinno zmierzać ustawodawstwo w zakresie utworów tworzonych przez sztuczną inteligencję oraz kogo traktować za faktycznego twórcę dzieła? Na te m.in. pytania starano się odpowiedzieć na XIX konferencji z cyklu...