Czy zawody zaufania publicznego powinny się reklamować?
Otwarcie zawodów i konkurencja
ze strony firm zatrudniających prawników, którzy nie muszą w swojej
działalności przestrzegać ustawowych i etycznych zakazów w zakresie informowania
czy wręcz reklamowania swojej działalności, to problemy, przed którymi...
Promocja samorządu radców prawnych
Od początku X kadencji Krajowa Rada
Radców Prawnych położyła silny akcent na promocję zawodu radcy prawnego
i nową jakość w zewnętrznej aktywności komunikacyjnej. Materiały
promocyjne w blokach reklamowych największych stacji informacyjnych,
teksty...
Działania wizerunkowe okręgowych izb
OIRP w Bydgoszczy
Program edukacji prawnej ?Spotkania z radcą prawnym?
zorganizowany został we współpracy OIRP w Bydgoszczy
i Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w szkołach ponadpodstawowych
(wcześniej ponadgimnazjalnych) woj. kujawsko-pomorskiego i kontynuowany
jest nieprzerwanie od roku szkolnego 2013/2014.
Lekcje
prawa...
Z historii poką?tnego doradztwa prawnego
Już w czasach starożytnych wiedziano, że reklama jest dźwignią handlu. W XIX w. podobnie jak dziś rekomendowano produkty i usługi w prasie i nie tylko. Także usługi ?pokątnych? doradców...
Radca prawny w networkingu
Według danych statystycznych
ponad połowa radców prawnych wykonuje zawód we własnych kancelariach lub
spółkach, a liczba ta rośnie o kilkaset osób rocznie
w zestawieniu z pracą na etacie. W związku z powyższym
wielu radców prawnych to...
Rośnie świadomość prawna Polaków
Problem ochrony prawnej
i usług prawnych staje się dziś bardzo ważny. Polskie społeczeństwo ma
tego coraz większą świadomość, ale rzadko sięga po profesjonalną pomoc.
Dlaczego? Nowe światło na ten...
Compliance to nie moda
Rozmowa z dr. Robertem Lizakiem, ekspertem Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Instytutu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz United Nations Global Compact Network Poland, współtwórcą nowej ustawy...
Nowe technologie to konieczność
Zdaniem Polskiego Związku
Pracodawców Prawniczych wdrażanie nowych technologii przestaje być dla
kancelarii ryzykowną koncepcją inwestycyjną a staje się koniecznością.
Zwłaszcza gdy klienci wykorzystują je w codziennym życiu i tego
samego oczekują...
Sztucznej inteligencji nie można się bać, trzeba ją wykorzystywać
Od
kilku lat z zainteresowaniem obserwujemy rozwój naszej cywilizacji ?
humanoidy w roli recepcjonistów, roboty patrolujące ulice Ameryki,
autonomiczne pojazdy, które już niebawem będą powszechne. Tymczasem gdzieś
w tle umykają nam...
?Nowoczesne prawo autorskie 2019? ? XIX krakowska konferencja
W jakim kierunku powinno
zmierzać ustawodawstwo w zakresie utworów tworzonych przez sztuczną
inteligencję oraz kogo traktować za faktycznego twórcę dzieła? Na te
m.in. pytania starano się odpowiedzieć na XIX konferencji z cyklu...